# detijdisrijp
Wat? Een petitie om de btw op groente en fruit te verlagen (van 9% naar 6%)
Waarom? Om groente en fruit voor iedereen overal betaalbaarder te maken, zodat er meer van gegeten wordt en daarmee Nederland gezonder te maken
Wie? Dirk (supermarkt) is de petitie gestart en roept iedereen op deze te tekenen
Wat is het belang van Dirk bij deze campagne?
Letterlijke tekst "Bij Dirk willen we iedereen in Nederland gezond krijgen en/of houden. Veel Nederlanders kampen met gezondheidsproblemen als gevolg van gezond eten. Denk aan diabetes, obesitas, hoge bloeddruk en hart- en vaatziektes. Het grootste deel van wat wij eten komt uit de supermarkt, dus niet alleen Dirk maar de hele supermarktbranche speelt een grote rol om Nederlanders de keuze te geven gezonder te eten".
Steunt deze petitie het belang van een gezonder Nederland of het belang van Dirk om zoveel mogelijk NAW- en emailadressen te verzamelen? Wat vertellen de kleine lettertjes ...
Letterlijke tekst "Je gegevens worden volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) behandeld, ze worden alleen gebruikt als steunbetuiging voor de btw-petitie, ze worden veilig opgeslagen en op geen enkele andere wijze gebruikt en verhandeld".
Daar moeten we dan maar op vertrouwen ... of ??? Food for thought π€, denk er maar eens over na!
Hieronder een aantal toepasselijke spreekwoorden:
- de petitie betreffend:
de peer π is nog niet rijp (de zaak is nog niet in orde ... worden de 40.000 'handtekeningen' gehaald?)
appels ππ voor citroenen ππ verkopen (iemand met ijdele praatjes bedotten, foppen, misleiden ... is btw verlaging ΓΌberhaupt mogelijk?)
de pisang π zijn (het moeten bekopen ... met bijvoorbeeld spam?)
- een gezonder Nederland betreffend:
NIET op je krent π blijven zitten --> doe niet niks, kom in beweging!
gaan met die banaan π --> wacht niet langer, actie!
Laat ik in stijl afsluiten met:
ik peer π hem (ik ga er vandoor)
Tot de volgende blogpost in maart!